طرز تهیه پای خامه ای شکلاتی دسر فوق العاده خوش طعم

طرز تهیه پای خامه ای شکلاتی دسر فوق العاده خوش طعم
طرز تهیه پای خامه ای شکلاتی دسر فوق العاده خوش طعم
طرز تهیه پای خامه ای شکلاتی دسر فوق العاده خوش طعم
طرز تهیه پای خامه ای شکلاتی دسر فوق العاده خوش طعم

مواد لازم

25 عدد اورئو
1/8 قاشق چایخوری نمک کوشر
1/4 فنجان کره، ذوب شده
برای پودینگ شکلاتی
1 عدد تخم مرغ بزرگ
4 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
1/2 فنجان + 2 قاشق غذاخوری شکر گرانول
1 فنجان شیر کامل
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر
2 فنجان شیر کامل
6 قاشق غذاخوری خامه غلیظ
300 گرم شکلات نیمه شیرین
3 قاشق غذاخوری کره، خرد شده
1 و 1/2 قاشق چایخوری وانیل
برای شکلات رویی
1/2 فنجان شکلات چیپسی نیمه شیرین
1 قاشق چای خوری کره
برای خامه
1 و 1/2 فنجان خامه غلیظ
پودر قند 1/3 پیمانه
1/8 قاشق چایخوری نمک کوشر
1 قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه

اوریو و 1/8 قاشق چایخوری نمک را به غذاساز اضافه کنید. آنقدر بپزید تا کوکی ها به خرده های ریز تبدیل شوند. 1/4 فنجان کره ذوب شده را اضافه کنید و دوباره پالس کنید. (یا Oreos را با وردنه درکیسه زیپی له کنید. سپس کره را در یک کاسه ذوب کرده و خرده های Oreo را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.)
مخلوط را در کف و کناره های یک ظرف پای بریزید. من دوست دارم از یک لیوان نوشیدنی یا یک پیمانه اندازه گیری برای فشار دادن مخلوط به گوشه ها استفاده کنم. مطمئن شوید که پوسته اطراف لبه تا بالای قالب پای بالا می رود. پشت یک قاشق را در گوشه های پوسته فشار دهید، شما یک لبه گرد می خواهید، نه یک لبه مربع
آن را با دمای 350 به مدت 10 دقیقه بپزید. در حین درست کردن فیلینگ اجازه دهید خنک شود. (همچنین می توانید پخت را به طور کامل حذف کنید و فقط پوسته را به مدت 30 دقیقه در یخچال/فریزر سرد کنید. من پوسته پخته را ترجیح می دهم، ترد تر و خوش طعم تر است.)

پای خامه ای شکلاتی_2

پودینگ شکلاتی را درست کنید: 1 تخم مرغ بزرگ و 4 زرده تخم مرغ بزرگ را به یک کاسه اضافه کنید 1/2 فنجان + 2 قاشق غذاخوری شکر گرانول اضافه کنید.
تخم مرغ ها و شکر را با همزن دستی به مدت ۱ دقیقه با همزن بزنید تا مخلوط پفکی شود و رنگ آن زرد روشن شود. 1 فنجان شیر کامل اضافه کنید و دوباره با همزن دستی بزنید تا حباب بزند. مواد خشک را اضافه کنید: 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر. با احتیاط با همزن دستی با سرعت کم بزنید و سعی کنید گوله های پودر کاکائو را به حداقل برسانید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط کف کند و تمام کاکائو یکدست شود.
در همین حین، 2 فنجان شیر کامل و 6 قاشق غذاخوری خامه را به یک کاسه شیشه ایی اضافه کنید. حدود 2 دقیقه در مایکروویو حرارت دهید. مخلوط باید خیلی داغ باشد و روی آن حباب بزند. با سرعت کم همزن، شیر داغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی بریزید. اگر پوستی روی شیر ایجاد شده است، نیازی به تراشیدن آن نیست. به زدن ادامه دهید تا کف کند قابلمه را روی اجاق گاز خود قرار دهید و حرارت را روی حرارت متوسط قرار دهید. از یک لیسک برای ادامه هم زدن مخلوط روی حرارت استفاده کنید. من بیشتر از همه به همزن مسطح علاقه دارم زیرا می توانید در گوشه های قابلمه قرار دهید.
مخلوط را روی حرارت متوسط حدود 8-10 دقیقه بپزید. در چند دقیقه اول باید بچسبید و حداقل هر 30 ثانیه یکبار هم بزنید و سپس در انتها مدام با همزن هم بزنید. پودینگ درست زمانی درست می‌شود که شروع به حباب زدن می‌کند، و وقتی همزن وقتی روی سطح کشیده می‌شود، آثاری از خود باقی می‌گذارد. بلافاصله از روی حرارت بردارید و تا زمانی که می توانید به هم زدن ادامه دهید.
در همین حین، دو تکه شکلات نیمه شیرین را تکه تکه کنید و 3 قاشق غذاخوری کره را خرد کنید. وقتی پودینگ از حرارت خارج شد، شکلات نیمه شیرین، کره خرد شده و 1 و 1/2 قاشق چایخوری وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا یکدست شود.
یک بار دیگر همزن دستی را جدا کنید، نیازی به شستن همزن ها نیست. پودینگ تمام شده را حدود 1 دقیقه هم بزنید. این مرحله را نادیده نگیرید! این به پودینگ بافتی سبک و مطبوع می دهد که این پای را کامل می سازد!
پودینگ زده شده را داخل پوسته پای خنک شده بریزید. ممکن است فکر کنید همه چیز مناسب نیست، اما به خراش دادن ادامه دهید، شگفت زده خواهید شد. قطره های نهایی را به مرکز پای اضافه کنید. اگر فکر می کنید یک قطره دیگر پودینگ کاملا روی پای را پر می کند، باقی مانده را در یک کاسه کوچک برای خودتان بتراشید و بلافاصله آن را بخورید. پشیمان نخواهید شد فوراً پوشش پلاستیکی را مستقیماً روی پودینگ فشار دهید، در غیر این صورت خطر تشکیل لایه یا پوست روی آن را دارید. پای را حداقل به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید، یا بهترین کار برای یک شب است.

پای خامه ای شکلاتی_18
پای خامه ای شکلاتی_16
پای خامه ای شکلاتی_20
پای خامه ای شکلاتی_19
پای خامه ای شکلاتی_14
پای خامه ای شکلاتی_13
پای خامه ای شکلاتی_12
پای خامه ای شکلاتی_11
پای خامه ای شکلاتی_9
پای خامه ای شکلاتی_8
پای خامه ای شکلاتی_7

فرهای شکلاتی درست کنید. 1/3 فنجان شکلات چیپسی نیمه شیرین و 1 قاشق چای خوری شورتنینگ را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. به مدت 30 ثانیه ای در مایکروویو قرار دهید تا تقریبا ذوب شود، سپس هم بزنید تا یکدست شود. شکلات را در یک لایه بسیار نازک روی یک ورقه پخت بزرگ پخش کنید. 5 دقیقه در فریزر قرار دهید تا شکلات سفت شود سپس 1 تا 2 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.
یک مقدار از شکلات را در یک لایه نازک بر روی یک سینه فلزی پخش کنید بگذارید خنک شود بعد با استفاده از یک کاردک آشپزخانه ترجیحا فلزی شکلات سفت شده را بتراشید و داخل فریزر بگذارید تا آب نشود برای تزیین روی پای از آن استفاده کنیم

پای خامه ای شکلاتی_17
پای خامه ای شکلاتی_15
پای خامه ای شکلاتی_4

خامه فرم گرفته را درست کنید. کاسه خود را سرد کنید و اگر وقت داشتید همزن را چند دقیقه در یخچال بگذارید.
1 و 1/2 فنجان خامه غلیظ را به کاسه سرد شده اضافه کنید و با سرعت زیاد هم بزنید. 1/3 فنجان پودر قند، 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل و 1/8 قاشق چایخوری نمک کوشر اضافه کنید.
بسته به قدرت همزن شما، ۱ تا ۳ دقیقه هم بزنید. مراقب آن باشید و دور نشوید خامه فرم گرفته را روی پودینگ سرد شده بمالید، نه کاملاً تا لبه ها پخش کنید تا پودینگ شکلاتی همچنان نمایان باشد.
خامه فرم گرفته را با شکلات های تراشیده شده تزئین کنید و بلافاصله سرو کنید!
نوش جان

پای خامه ای شکلاتی_6
پای خامه ای شکلاتی_5

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *